My FoLLoWeRs

Tuesday, January 11, 2011

Tentang perempuan

SaLam...
Have a nice day...
 Apabila seorang perempuan itu mengatakan dye sedang bersedih, tetapi korang xnampak pun dye xmenitiskan airmata... Itu maknanye dye sedang menangis di dalam hatinye…sape nak tau kan… Rambut je sama hitam tapi hati lain2..

Bila dye xmenghiraukan lelaki atau teman2nye  selepas kamu menyakiti hatinye, lebih baik seorang lelaki itu berikan masa pada perempuan tersebut untuk menenangkan hatinye semula sebelum lelaki itu menegurnye kembali dengan ucapan “maaf”...

Perempuan sukar nak cari benda yang dye benci tentang orang yang paling dye sayang… Pakwe dye la 2… Sebab itu jgak la ramai perempuan yang akan “patah” hati bila hubungan cintanye dengan seorang lelaki terputus di tengah jalan…
 Sekiranye seorang perempuan itu jatuh cinta dengan seorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ade di dalam fikirannye dan hatinye walaupun ketika dye sedang keluar dengan lelaki lain atau kawan2nye..
Bila lelaki yang dye suka dan dye cintai itu merenung tajam ke dalam matanye… Dye akan cair seperti coklat!!! Wahhh….
Perempuan memang sukakan pujian tetapi xtau camne nak terima pujian… Hmmmm… ye ke statement nie…
Jika seseorang lelaki itu xsuka dengan gadis yang sukakannye itu separuh mati, tolaklah cintanye dengan lembut… Jangan sesekali berkasar… Sebab akan timbul satu semangat dalam diri perempuan itu yang lelaki xtau bila dye dah wat keputusan, dye akan lakukan ape saje untuk kepuasan dirinye… Lebih kurang membalas dendam pada lelaki agak kurang ajar la katakan…

Sekiranye seorang gadis mula menjauhkan diri dari seorang lelaki yang telah menolak cintanye dahulu, biarkan dye untuk seketika… Sekiranye lelaki itu masih lagi ingin menganggap perempuan itu seorang kawan, try la tegur dye perlahan2… Jangan main serbu je.. Silap hari bulan kena makan penampar plak… Aduishhh…. Sakit 2…hahaha…
 Perempuan suka meluahkan apa yang diorang rasa… Muzik, puisi, lukisan dan tulisan adalah cara yang termudah diorang akan meluahkan rasa hati…Xkira la rasa rindu ke, cinta ke, marah ke, kecewa putus cinta sekali pun ade je cara itu dye luahkan… Cam aku la… Kalau nak luah perasaan 2 aku suka wat puisi2 senang ckit nak karang… Kadang2 2 terlebih jiwang plak…hahaha… Ape2 pun 2 la cara aku luah rasa hati yang aku pendam selama nie.. hanya aku je yang tau… Aku tetap aku…hakhakhak…

Jangan sesekali beritahu seseorang perempuan itu yang dye nie langsung xberguna… Especially pada awek2 yang korang kenal la bila putus cinta…Masa suka “sayang2” tapi… Bila nak putus kutuk macam2.. Ade ke patut???

2 comments:

.:: dieylah :: said...

betul2...hati pempuan memang kena jaga btol2...

tapi pempuan jgn la terlalu sensitf sbb itu akan lebih menyakitkan dri sendri... ^^

nice info.. ^^

IeDa_IsHiDa88 said...

biar sma2 jga hati..xkira lelaki atau perempuan..