My FoLLoWeRs

Wednesday, January 26, 2011

Buah tangan untuk pesakit

Assalamualaikum..
Hey... Have a nice day for all my frenz and my reader..
Smoga sehat2 selalu...


Sekarang nie ramai yang sakit2 kan... Termasuk la ngan aku... Sekarang nie tengah demam2 nie... Dah xlarat dah aku... Cakap pasal sakit kan, korang tahu x ape yang patut korang bawa bila melawat orang sakit.. Ade kala kita terlupa nak hulurkan sesuatu untuk orang sakit yang kita terlantar sakit 2... ish3... Walaupun pesakit xmintak pun sebarang hadiah atau ape2 jew la semasa melawat dye tapi kita nie sebagai insan yang berpegang pada adat selalunye hulurkan buah tangan untuk pesakit tanda kita perihatin dan tinggalkan kenangan indah untuk kawan2 kita atau sedara mara kita dengan harapan supaya diorang cepat sembuh dari 
sakitnye...


Mak aku selalu bawak aku pergi melawat sedara mara aku yang sakit kat hospital... Aku tengok mak aku akan beli buah2an ataupun masak bekalan nasi atau bubur untuk pesakit... Biasa la kan, makanan kat hospital 2 cam mana... Mesti diorang xlalu kan lagi2 sakit... Jadi bila bawa sedikit makanan 2 sambil2 kita suap la dye... Sembang2 boleh jugak hiburkan pesakit 2 kan... 


Ade jugak sesetengah orang suka beli bunga pada pesakit...  Mak aku kata kalau bagi bunga yang segar kat orang sakit supaya dye kembali sembuh macam bunga yang segar 2... Best jugak dapat bunga kan... Sekurang2nye dapat hidupkan suasana damai kat dalam bilik... Aku sakit nie... Demam.... huhuhuhu.... Xde sape nak tengok2kan aku... hahaha... Xde keja betul la aku nie.. Nanti penuh plak bilik aku yang sedia dah kecik nie...hahaha...

1 comment:

NajihahElFaizah said...

Salam

Thanks for dropping by my blog. May Allah bless.

Sakit itu tanda Allah cinta dan Dia ingat. Juga penebus dosa2 lalu.

SYAFAKILLAH:)