My FoLLoWeRs

Sunday, January 16, 2011

Sakit...

Assalamualaikum...
Hey.... Have a nice day for all my frenz and my reader..

Korang ape khabar??? Harap2 semuanye sihat hendaknye... Jangan jadi cam aku asyik2 demam jew.. Xlarat nak makan ubat... Pahit ooo.... Xsuka tapi dah terpaksa... Jadi kena la jgak makan... Tapi beberape ari yang lepas jadi sesuatu pada aku.. Nak tau ape yang dah jadi??? Tengoklah foto kat bawah nie...

 Kaki aku melecur la... Teruk jgak la.. Kulit dah merah2 cam kena bakar la plak... Pedih sangat2 masa kena ari 2... Terpaksa tahan sakit... Firstly masa kena 2 aku terkejut la jgak, tapi la panik... Kaki aku melecur lepas aku goreng ayam... Aku nak masukkan minyak panas yang lebih dalam bekas... Tapi sayangnye bekas 2 tembus.. So, minyak yang panas 2 tertumpah la atas kaki aku... Adoiiiiii........!!!!!!!!!!!!! Mau xmelompatnye aku masa 2... Panas gilerrr sehhh... Xtahan aku... Terus pergi bilik air lap2 kaki aku nie yang kena minyak, aku terus letakkan ubat gigi colgate kat tempat yang terkena 2... Sebab aku ingat pesan mak aku kalau terkena ape2 yang panas letak colgate sebab ubat gigi kan  sejuk...Memang pun... Tapi berdenyut2 kaki aku... Kaki yang panas campur benda yang sejuk...

Aku pergi klinik, doktor 2 gelak kat aku... Dye bagi ubat tahan sakit, multivitamin ngan ubat sapu... Doktor pesan kat aku suruh aku banyakkan minum air ngan jauhkan dari peralatan yang panas... Hmmm.... Sabar jew la... Nak jalan pun capek2 dah nie.. Dah macam "penguin" berjalan... hahahahaha... Kata twin aku la... Esok aku nak pergi kolej kena la balut kaki nie kalau x melecet abis kaki aku nie kena kasut aku 2 nanti.... Dah la semalam aku tersilap makan, sampai gatal2 kaki aku nie.. Aku ade garu ckit, tapi kulit yang baru kering 2 terkeluar kulit.. Pedihnye... Sakitttt....!!!! 

Aku harap kaki aku nie cepat la baik... Menderita aku nak berjalan... Housemate aku wat lawak bodo kat aku kata kaki aku nie dah masak dah... Dah boleh makan... Tergelak aku ngan kata2 sorang housemate aku semalam... Aku tau la dye tengah lapar giler... Xkan la nak makan kaki aku plak...hahahaha... Aku pun naik geli tengok kaki aku yang merah2 nie... Cepat la baik wahai kaki...!!!

8 comments:

Cik SHiNJU said...

Sapu minyak gamat la..
Nt cepat sembuh n xde parut..
Aku pernah kena ekzos motor kat betis...pas sapu minyak panas terus ok..parut pun tadak.. :P

IeDa_IsHiDa88 said...

ye ke... thanks... dh sapu ngan minyak gamat dh... krim sapu yg doktor bg pun guna jgak...

Abhamz said...

salam, sabar je la mungkin ade hikmah di sebalik kejadian tu..

IeDa_IsHiDa88 said...

mybe la kot...

caliph shuriken said...

kcian ar.. mmg patot sapu minyak gamat, nti bole ilang parut cpat...

Cik Ungu Violet said...

semoga cepat sembuh ya ieda. pantang2 bila makan tu :)

IeDa_IsHiDa88 said...

thanks... ats nasihat korang...

Eda said...

mak ai...minyak pns tu letak dlm bekas plastik ye..tu yg tembus tu...

selain letak gel gamat, letak gel aloevera pn boleh utk hilangkan parut..