My FoLLoWeRs

Friday, November 26, 2010

Final exam dah makin dekat....

Salam...
Have a nice day my frenz....

Final exam oh final exam.. Dah makin tiba aku rasa... Bahangnya makin terasa.... Perkara yang digeruni oleh semua student2 termasuk la aku... Tinggal berape ari je lagi... Aduhai... Takutnye... Tapi itulah yang akan aku hadapinye nanti (next week je lagi).. Aku kena wat betul2 xboleh main2.. Kalau x nanti bising la mak aku... huahuahua....

Jadi aku nak kongsi la serba sedikit tip2 untuk menghadapi final exam yang serba mencabar nie..
  1. Kalau boleh try la korang jauh dari kawan2 korang yang tengah stress.. Bukan ape, kawan2 korang dah stress study tapi korang plak boleh plak melalak xtentu pasal... Kononnye xnak stress tp korang yang bagi diorang stress... Nanti xpasal2 je kena makan penampar sulung dari diorang... Kalau boleh elakkan.. Lagi 1 jangan mengeluh depan diorang... Nanti berganda2 stress diorang... Xpasal2 je giler...hahahaha...
  2. Makan makanan yang berkhasiat terutama makanan yang boleh mencerdaskan minda... Try amalkan makan kismis, kurma, dan ubat2 tambahan yang boleh mencergaskan otak korang... Janganlah korang asyik makan mcd, kfc ari2 mane la otak 2 nak jalan... Perut je yang kenyang.. Amalkan pemakanan yang sihat, baru la time study 2 boleh jgak information2 penting yang korang baca 2 sampai ke otak...
  3. Dapatkan rehat yang secukupnye.. Jangan la terlalu memaksa diri untuk study sampai boleh memudaratkan diri... Study2 jgak, kesihatan kena jgak jaga... Kalau 24 jam asyik mengadap buku2 je, lama2 otak korang pun boleh jem... Langsung xdapat ape.. Ambik la masa dalam 10 - 15 minit masa korang dengan minum2, borak2 ngan kawan2 kejap, men game kejap, xpun buka facebook atau blog2... Tapi jangan la sampai terlajak rehat terus xstudy... Hampeh la jawapannye... hihihi...
  4. Mintak restu pada ayah dan ibu... Lepas je korang bertungkus lumus study dan yakin korang boleh menghadapi exam nie... Mintak la restu ayah ibu, mintak keberkatan daripada diorang... Sejuk perut mak korang yang mengandungkan korang.... Dapat anak yang baik cam korang... Selain 2, banyak2 la mintak doa padaNya supaya dapat menjawab exam dengan sebaik mungkin dan dipermudahkan untuk mengingati ape yang telah kita baca, ape yang kita telah study dulu.. Insyaallah korang akan berjaya... Aminnnnnn........
Renung2kan dan selamat beramal.... =)
    Wat kawan2 aku yang aku sayang, aku harap korang dapat menjawab exam ngan baik, xde sape yang akan bawa "toyol kecik" masa dalam exam dan yakin pada diri korang yang korang boleh berjaya dan dapat result yang gempakkkk.... Biar kita dapat kejayaan bersama2... k... 


    "STUDY HARD AND STUDY SMART"
    GUD LUCK 4 ALL MY FRENZ...

    No comments: