My FoLLoWeRs

Thursday, March 10, 2011

Oh bulan....

Assalamualaikum...
Have a nice day for all my reader..


Bulan...
Sungguh indah dirimu tika di malam hari...
Bercahaya menerangi hari yang semakin gelap dan suram...
Walaupun dirimu sepi tiada berteman..
Sang bintang masih lagi setia berkerdipan...
Bersama awan yang kelabu muram...

Bulan...
Dirimu seringkali dipuja-puja...
Hinggakan pungguk sanggup menantimu setiap malam...
Dengan penuh sabar menatap dan menanti keindahan pada dirimu...
Walaupun hakikatnya kau sentiasa berada di atas..
Bulan tak kan jatuh ke riba...
Ianya akan hilang pabila fajar menjelma...
Muncul pabila malam tiba...

Bulan...
Ingin sesekali aku berbicara denganmu...
Bahawasanya aku sangat merinduinya...
Sampaikanlah salam kasihku padanya...
Agar dirinya tahu yang aku masih lagi menyayanginya...
Merinduinya seperti dulu...

Bulan...
Dulu kau pernah jadi saksi cintaku...
Ketika pertemuan ku dengannya di malam hari...
Sama-sama memadu kasih...
Melepaskan rindu yang lama terpendam di hati...
Dua jiwa menjadi satu...

Bulan... 
Kini aku sendirian lagi...
Ingin ku luahkan isi hatiku kecil ku ini...
Akan kehilangannya yang membuatkan hatiku sayu...
Menangis merana kesorangan...
Tiada tempat untuk aku mengadu nasib...
Hanya engkau saja bisa memulihkannya...
Dengan sinar suram cahayamu..
Namun dapat menerangi setiap sudut kegelapan di hatiku...

Bulan... 
Ingin aku abadikan segala kenangan yang lalu...
Dalam ingatan dan sanubariku...
Sebagaimana abadinya dirimu teguh di atas sana...
Agar dirinya dan cinta itu tetap utuh terpahat di hatiku..
Walaupun dirinya telah lama pergi meninggalkanku...
Namun ia tetap menjadi kesayangan dalam hati ini...
Hingga akhir hayat ku ini...
Buat selama-lamanya...

3 comments:

zul permatang badak said...

mengapa mengadu pada bulan.....sesekali luahkan pada awan...

Awan
tutuplah resahku..
aku keliru
antara renyai hujan
ribut meluru....

....dah lah....nak belajar buat sajak.?.....
lain kali aje...o.k...

Raden said...

apabila bulan mngambang..aku mngambil bantal dan trus tido...

Anonymous said...

salam...

bagai pungguk rindukan bulan..