My FoLLoWeRs

Tuesday, November 23, 2010

LaGu UnTuK SaHaBaT...



Sahabat,
Aku alunkan lagu rindu di kala dirimu sepi
Bayu menjadi irama yang penuh berseni
Burung-burung juga seakan menari
Di alam persahabatan yang manis sekali...

Sahabat,
Di sini aku coretkan lirik
Persahabatan memang begini
Pahit dikala hati merasa kecewa
Manis jika ikhlas menerima
Bukan mudah untuk aku
Dan aku tahu kau juga begitu...

Aku masih ingat lagi
Sekuntum senyum yang menawan
Lahir dari hati yang tulus
Menyambut tanganku
Mengakui yang kita telah menjadi sahabat
Dan hatiku terisi dengan kehadiranmu
Mewarnai pudar hati
Menyerikan taman ukhwah menghidupkan cahaya
Khas untuk sahabat...

Sahabat,
Sepanjang perjalanan ini
Kau menjadi temanku
Sama-sama kita menuju ke destinasi impian
Jika kita penat berlari
Kita duduk seketika merenung tingkah manusia
Menarik nafas lega
Membuang penat di dada...

Sahabat,
Aku dan kau berbeza
Kita ada kisah sendiri
Hanya kau dan aku yang mengerti
Tapi persahabatan ini telah menyatukan kita
Tangismu, tangisku bersatu
Tawamu dan tawaku menjadi satu...

Dan tanpa kita sedari
Walaupun pahit
Akan tetap rasa manisnya jika kita bersama
Berjanjilah sahabat...
Ikatan ini tak akan terlerai
Walaupun bayu tidak lagi sudi menjadi irama
Walaupun burung penat untuk menari
Dan tiba-tiba pelangi tiada warna berseri
Tapi persahabatan kau dan aku
Akan kekal untuk selamanya...

No comments: